blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG blade
ČLÁNKY
DISKUSIE
1
SLEDUJETE BLOG
Vitajte na mojom blogu
blade



5ätorka amateur dizajnéra
pridal blade 8.1. 2006 o 23:18

..........1) Matrix: Path of Neo........... Prvý z mojich vysnívaných titulov sa už síce paradoxne veselo predáva ale my sme si ho predstavovali trošku ináč. Akčné RPG z pohľadu tretej osoby, množstvo NPC postáv, nelineárny dej, dychberúce audio vizuálne spracovanie. Ako vidno, rovnomenný titul z dielne Shiny žiaľ Bohu nemá ani jedno z vyššie menovaných, čo nám ale nebráni v našich predstavách o dokonalom Matrix zážitku. Je pravda, že herným svetom sa už nejaký ten piatok potuluje RPG verzia Matrixu (konkrétne Matrix Online), avšak súdiac podľa jej kvalít nám neostáva nič iné, len sa ponoriť do našich myšlienok a chopiť sa, aspoň imaginárne, role game designéra. Predstavte si, že by ste sa ocitli v koži Vyvoleného (Nea, samozrejme :)) a dostali tak možnosť zmeniť to, čo príbeh filmovej trilógie nedokázal. Vaše kroky by vás tak priviedli k pamätným filmovým momentom, u ktorých by ste ale mohli rozhodnúť, ktorou cestou sa vydáte. Zoberte si napríklad scénu s Red Pill. Čo by sa stalo, ak by ste si vybrali možnosť Blue Pill? O tom totiž žiadne Matrix dielo nepojednáva (strohé odbite v podobe zabudnutia nám nestačí). My by sme to ale vyriešili následovne: Stroje, chápajúc vaše nadľudské možnosti, by vás zamestnali v službách agentov s jediným cieľom – loviť a likvidovať Red Pillov. Postupne by ste sa tak prepracovali až k známemu lobby shooting spree, kde by ste ale pokus o záchranu Morphea odvrátili a dočkali sa tak požadovaných prístupových kódov do Zionu. Vaša voľba by ale ovplyvnila aj chod ďalších udalostí ako napríklad anomáliu Agentov Smithov, ktorá by musela zákonite nadobudnúť inú podobu. Je pravda, že vyššie popisované dejové kľučky sú len lajdácky načrtnuté ale ak by ste si ich doplnili množstvom qestov (prakticky niečo na štýl KOTORa), známych NPC postáv, kopou príbehových zvratov a elegantným RPG systémom (s turn based súbojmi), určite by ste dostali značne atraktívny titul, ktorý by slovku Matrix rozhodne hanbu nerobil. .........2) Virus X.......... Dosť bolo opakujúcich sa real-timoviek! V organizme človeka sa totižto skrýva toľko potenciálu, že je až počudovania hodné, že to nikoho netrklo. Tanky, lietadlá, pešiaci.. to všetko stráca zmysel, ak zlyhá ľudský faktor. A práve to bude vašou úlohou v mojom ďalšom titule. Samozrejme, že možnosť hrať za stranu dobrých bude ponechaná ale ja vám teraz priblížim princíp, vďaka ktorému sa Virus X na betón stane RTSkou roka. Hra bude pozostávať z dvoch herných kampaní, pričom každá z nich vás prevedie sériou misií, odohrávajúcich sa v rozličných ľudských organizmov. Samozrejme, že stavba základne a manažment surovín ostane po starom, avšak v podaní vírusov nadobudne celkom originálny charakter. Bielkoviny, tuky, kyslík a karcinogény budú základne zdroje a bez ich ťažby sa vám základňu vybudovať rozhodne nepodarí. V súvislosti s budovami sa tešte na rôzne nádory a hniezda, produkujúce odlišné typy vírusov, majúcich špecifický vplyv na jednotlivé zdravé bunky. A čo bude vašim cieľom? No predsa skolabovanie niektorého z orgánov, prípadne nakazenie určitého percenta červených, resp, bielych krviniek. V tom vám samozrejme bude brániť imunitný systém (druhá hrateľná kampaň), ktorý okrem odlišnej štruktúry základne (a samozrejme aj mikro manažmentu) bude oplývať aj viacerými bonusmi ako napríklad chemoterapia (niečo ako atómovka), Calibrum a pod. K tomu si ešte pridajte rôzne upgrady na štýl Age of Empires, unikátne technické spracovanie a máte trhák ako vyšitý. No dobre, uznávam, že v úvode popisovaná revolúcia v žánri RTS by sa nekonala ale vďaka originálnemu spracovaniu by Virus X mohol dosiahnuť výborných predajných úspechov. ........3) 4D....... . Je čas si zahrať poriadnu, old school, point´n´click adventúru. Je pravda, že tento žáner pomaly ale isto upadá do zabudnutia ale titul, akým by bol 4D, by mal možnosť tento žáner vrátiť späť na výslnie. Príbehové linky by sa točili okolo samotnej štvrtej dimenzie, vo všeobecnosti známej ako čas. V rokoch 2020 došlo v Rusku k prevratu, čoho výsledkom bol prerod tejto krajiny na starý dobrý Sovietsky Zväz, s komunistami na jeho čele. Druhá vlna studenej vojny nenechala na seba dlho čakať a tak sa svet opäť ocitol na pokraji krízy. Keďže ale experimenty v oblasti zbraní hromadného ničenia neprinášali očakávané úspechy, severozápadný blok započal práce na niečom diametrálne odlišnom, niečom, čo neskôr zmenilo osud planéty na nepoznanie. Informácie o revolučných a prísne utajených pokusoch zo zakrivením času na účely presunu, prebiehajúce kdesi v Amerike, sa ale vďaka špiónom dostávajú do rúk vysokých ruských hodnostárov, ktorí v tom momente vytvárajú svoj vlastný program, zameraný na to isté – prvú úspešnú teleportáciu viac-časticových objektov. A tu vstupujete do hry vy ako uznávaný ruský vedec Yevgeni Kyprusov a pripravujete sa na prvý skúšobný test tohto programu. Ako už ale býva zvykom, niečo sa pokazí, a tak sa kniha (konkrétne dielo vedeckého charakteru), ktorá mala pôvodne skončiť len pár metrov od svojej pôvodnej polohy, ocitá kdesi v staroveku, v rukách jedného gréckeho mysliteľa. Nasleduje zmena histórie a súčasnosti do podoby, o ktorej nesníval ani ten najtalentovanejší spisovateľ. Čo sa ale stalo s vašou postavou? Keďže počas pokusu zahynul všetok personál, za mŕtveho ste boli počas niekoľkých minút považovaní aj vy. Na počudovanie sa ale vaše telo vzchopí a vy sa tak ocitáte vo svete, ktorý by sa dal v krátkosti popísať ako Staroveký Cyberpunk. Zemi totiž vládnu národy ako napríklad Gréci či Mayovia (teda vedecky založené civilizácie), pretože vďaka zablúdenéj knihe nadobudli tieto národy toľko vedomostí, že ich napredovanie nedokázali zastaviť ani barbarské, germánske či iné kmene. Uff, toľko k úvodu do deja. Možno ste teraz pri čítaní predchádzajúcich riadkov postrehli niekoľko logických dier ale verte mi, každú z nich mám detailne podchytenú, avšak z dôvodu ucelenosti článku ich tu rozoberať nebudem. Príbeh síce teraz môže vyznieť ako otrepaný ale v podaní majstrovského scenáristu by mohol zaujať aj ľudí, ktorým tento žáner nehovorí absolútne nič. Hráči by sa tak v hre chopili ruského vedca, ktorý by počas svojej púte hľadal odpovede na otázky vyplývajúce z nezdareného pokusu a súčasne aj riešil krízu, ktorá vznikla jeho tajomným objavením sa. K tomu pridať ešte schopných francúzskych umelcov a dostatok financií a o dokonalý adventúrny pôžitok máme postarané. ..........4) Cops´n´Creeps........ A máme tu všeobecne obľúbený žáner survival hororov. Policajná práca je ako každá iná, o čom sme presvedčení hneď potom, ako náš hrdina, policajt Fadi Al Jamal vstúpi do svojej okrskovej stanice. Pozdravenie dobrých kamošov, vyčistenie žalúdka u šéfa a hneď prvý prípad. Nejasné hlásenia však dávajú vedieť, že tentokrát o stereotyp rozhodne nepôjde. Po príchode do miestnej knižnice, ležiacej kdesi uprostred malého Iráckeho mestečka, sa naša postava stáva svedkom toho najbrutálnejšieho masakru. Totižto, tesne pred uzatvorením brán sa medzi hromadou ľudí odpálil samovrah, zanechajúc tak po sebe ohromnú spúšť, v ktorej nieje o zbytky tiel a ohorené končatiny ani pri najmenšom núdza. Zdokumentovanie tohto prípadu dá zabrať aj tomu nazdatnejšiemu fotografovi a tak v tejto hrozivej lokalite strávi náš hrdina takmer 4 hodiny. Po príchode na stanicu ale Fadi zisťuje, že niečo nieje v poriadku. Vyrazené poistky, po ľuďoch ani chýru ani slychu, iba tu a tam sa ozývajúce šuchotanie a mrmlanie si. Krátky prieskum naprieč miestnosťami potvrdí hrozivú skutočnosť – toto nieje realita. Kým to ale našej osobe dôjde, stane sa terčom útoku torza, ktorá ostalo po samovražednom teroristovi. Našťastie, oslepujúci záblesk preruší blížiacu sa katastrofu a Fadi s prekvapením zisťuje, že účastníkom tohto útoku sa stal aj on sám. Bez pravej ruky totiž teraz okupuje jedno nemocničné lôžko a čo je horšie, jeho desivé sny sa každou minútovou stávajú reálnymi. Vašou úlohou tak bude zistiť, prečo vás mŕtvi chcú mŕtvym a samozrejme aj prežiť, pretože inak by to nebol surviaval horor. Hra vás tak zavedie nielen do úvodnej nemocnice, ale skoro po jej opustení zavítate aj do policajnej stanice či inkriminovanej knižnice, pričom ani raz si nebudete istí, čo je skutočnosť a čo je nočná mora. Cops´n´Creeps budú využívať čiastočne statické kamery, ktoré zvyčajne zachytávajú hororové momenty z toho najlepšieho uhla. Spočiatku neaktívne mŕtvoly postupom času nadobudnú na motorických funkciách a tak s radosťou využijete služieb niektorých zbraní (čakajte ale len zbrane na blízko – bez pravej ruky sa veľa balistickej škody nedá urobiť), ktoré ale budú tvoriť len časť spôsobov, ako sa s nepriateľmi vysporiadať. A keďže v hre bude množstvo krvi a nechutných výjavov, hra si zaslúži ten najvyšší rating. Tak čo, ešte stále chcete byť policajtom? ..........5) Survive......... Nakoniec som si nechal atmosferickú FPS akciu, aj keď v tomto prípade sa bude skôr jednať o prežitie. Píšu sa 30 roky 20. storočia a vy ako priateľmi uznávaný dobrodruh cestujete do Juhoamerickej Bolívie, aby ste si užili jej nespočetné krásy a k tomu pridali aj nejaké to dobrodružstvo naviac. Náhoda je ale sviňa a tak sa vaše lietadlo cestou pokazí, havarujúc tak kdesi v strede Amazónskeho pralesa. A čo by to bolo za akciu, ak by v nej prežil aj niekto iný okrem vás. Vaša postava sa tak ocitá v nehostinnom prostredí a je odkázaná len na svoje schopnosti prežiť v divočine, ktoré nadobudla s predchádzajúcich výprav. Netypickou črtou tejto gamesy bude fakt, že polovicu zbraní a munície získate hneď v úvode, pretože vaše lietadlo zhodou okolností prevážalo aj výzbroj Bilivíjskym rebelom, takže od začiatku budete mať o vaše bezpečie postarané. Úžasný next-gen engine sa postará o dokonalé vymodelovanie džungle a s ňou súvisiacich nepriateľov, medzi ktorými nebudú chýbať ako príslušníci zvieracej ríše, tak aj rôzni domorodci, bojujúci proti vám škálou primitívnych zbraní (fúkačky, luky, oštepy a pod.). Ku koncu hry sa k nim pridajú aj členovia organizovanej skupiny, ktorá v tamojších lokalitách nelegálne pestuje drogy a ďalší podozrivý tovar. Vtip hry Survive tkvie ale v niečom inom. Totižto, do každej zbrane vám skôr či neskôr dôjde munícia a tak sa v neskorších častiach pralesa budete musieť spoľahnúť na domorodé náradie, robiac tak zo súbojov skutočné nervydrásajúce zážitky. Aby ale hrateľnosť hry neupadla do depresií, ku koncu hry, s príchodom spomínaných pašerákov, sa ale opäť dostanete k strelným zbraniam takže prestreliek si užijete viac než do sýtosti. Ďalším špecifickým znakom tejto FPS bude realisticky poňaté zdravie a zranenia, takže uhryznutie leopardom vám v lepšom prípade spôsobí značnú zdravotnú ujmu, v tom horšom dokonca aj smrť. Z toho dôvodu sa táto akcia bude radiť k tým pomalejším, z čoho nebudú mať radosť predovšetkým fanúšikovia Dooma, Serius Sama a podobne ladených titulov. Aj tak si ale myslím, že vďaka špičkovému audio vizuálnemu spracovaniu, príťažlivému prostrediu a dokonalej atmosfére ma Survive Solídne šance na úspech. Čo myslíte?



Prístupov 6017
Kvalita článku
(55%) hlasov 4

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
Mines of Nováky
[ 8.1.2006] (príspevkov 0)
5ätorka amateur dizajnéra
[ 8.1.2006] (príspevkov 2)